יום שני, 8 בינואר 2018

ניתוח תמונה

דנוטציה:
אפשר לראות בתמונה את הבית השרוף והילדה שמסתכלת עליו, האלמנטים הבולטים הם השיער שלה, התיק והבית השרוף.
אפשר לראות שהיא עומדת שם חסרת כל.
קוטונציה: אפשר להבין מן התמונה הרבה בלבול ועצבות, אפשר לראות איך היא מסתכלת למעלה כשהיא אבודה לחלוטין.

יום ראשון, 7 בינואר 2018

סרט דקומנטרי "תיכון ההזדמנות האחרונה"

קישור לסרט "תיכון ההזדמנות האחרונה"


1.    המסר שהבמאי רוצה להעביר לצופים זה לא לוותר בחיים.
אני חושבת שהסרט מעביר מסר מאוד חזק שלא צריך לוותר גם אם זה נראה כאילו אין תקווה ושתמיד נכשלים.


2.    א. גיבור: לדעתי בסרט הוא המנהל חילי. חילי לאורך כל הסרט משרה דמות להערצה, הוא לא מוותר לתלמידים שלו ונלחם על כל אחד ואחד מהם. לדעתי "גיבור הסרט" יכול להיות כמה דמויות. המורה רות שרואים לכל אורך הסרט שהיא נלחמת על התלמיד שלה יניב ובסוף גם זוכה להיות מורת השנה או עידן שנלחם והגיע לתעודת בגרות מלאה והתגייס לשירות קרבי בצבא במקום נהג.

ב. תהליך: רואים לכל אורך השנה את התהליך שעובר כל אחד מהתלמידים. אני חושבת בחרו להציג תלמיד אחד מכל "סוג" רואים את ההתקדמות המשמעותית שעבר כל אחד מהם מהיום הראשון שנכנס לבית הספר במהלך השנה שהפריע ועד הסוף שניגש לבגרות מלאה.

ג. עלילה: העלילה שבסרט מושכת אותנו להמשיך לצפות לראות מה קורה עם כל אחת מהדמויות שהכרנו בהתחלה. האם הם יגשו לבגרות? האם הם ינשרו מבית הספר? לדעתי העלילה היא מותחת ומעניינת.

3.    בסרט האלמנטים היצירתיים לדעתי באים לידי ביטוי בקריינות. הקריין מושך את הצופים להמשיך להקשיב ומידי פעם הוא גם מוסיף דעה אישית שגורמת לצופה לחשוב בעצמו מה הוא חושב בנושא. העריכה בסרט ליניארית, כאשר העורך הכניס את הצילומים מביה"ס ובמקביל הוא עוקב אחרי הסיפורים האישיים של הדמויות מחוץ לכותלי ביה"ס. הצוות עוקב במהלך השנה אחרי הדמויות והעורך סידר את הקטעים הנבחרים על פי סדר כרונולוגי ונושא – כל פעם דגש על דמות אחרת. ישנם קטעי מוסיקה שמטרתם לעורר רגש ולהוסיף דרמה לסרט. הבמאי מצלם את התלמידים בביתם ויוזם מקומות שבהם הדמויות מרגישות בנוח וחושפות את הצדדים האישיים שלהם.

4.    תת-הז'אנר שמתאים לסרט זה הוא הנרטיב הקלאסי כי הבמאי בחר קטעים שמדגישים את נקודת במבט שלו וכדי להעביר את המסר שהוא רוצה. בסוג זה של קולנוע דוקומנטרי הבמאי מסתיר את נוכחותו ואינו שותף פעיל בסרט, אלא רק לעיתים בשאלת שאלות, תמיד מנקודת הבמאי שלו.

5. תהליך העבודה עבורי היה מעניין ומרתק, לצורך המטלה ראיתי את הסרט "תיכון ההזדמנות האחרונה" במלואו פעם אחת במהלך שיעורי תקשורת בכיתה ועוד פעם בעצמי. נהניתי מאוד מהסרט ובעיקר מהמסר שאיתו הוא מביא. אני חושבת שקהל נרחב של תלמידי תיכון אף צריכים לראות סרט זה.